Ružica Župan Šimunović, prof. hrvatskog jezika i književnosti s različitim iskustvima odgojno-obrazovnog rada, od nastavničkog, u razredu i Ministarstvu prosvjete i kulture (pom. ministrice, 1994./1996.) do rada u Hvatskoj radioteleviziji, donedavno najpopularnijem mediju i najznačajnijem mjestu neformalnog učenja. (Urednica Programa za djecu i mladež i urednica u obrazovnom programu, 1996./2005.) Od 2005. god., dolaskom u Hrvatski sabor na mjesto voditeljice Službe za odnose s javnošću, a naročito kao voditeljica Službe za građane (od osnutka Službe, 2012.god.), ne prestaje tražiti načine kojima bi proširila granice neformalnog učenja i potaknula, naročito u proteklih 6 god., demokratske institucije izvan odgoja i obrazovanja da pomognu odgojno-obrazovnom sustavu u implementaciji Građanskog odgoja i obrazovanja.

Autorica je edukacijskih programa koje Služba provodi, među kojima se ističu online kviz natjecanje za učenike osnovnih škola, pod nazivom “Koliko poznaješ Hrvatski sabor?“ i Simulirana sjednica Hrvatskoga sabora za učenike srednjih škola. Cilj edukacijskih programa je potaknuti interes učenika za učenje o Saboru; njegovoj povijesti i ulozi u očuvanju nacionalne samobitnosti i - na zanimljiv i razumljiv način približiti im ulogu i značenje Hrvatskoga sabora danas. Pojasniti učenicima pojam „građanstva“ i poučiti ih o važnosti i mogućnostima sudjelovanja u demokratskom životu zajednica kojima pripadaju.

Kao članica Stručnog povjerenstva za pripremu provedbe Građanskog odgoja i obrazovanja u školskoj godini 2014./2015., Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, sudjelovala je u izradi stručnog okvira Kurikuluma građanskog odgoja i obrazovanja.

Zaključak

     Kroz građanski odgoj i obrazovanje najmlađi članovi našeg društva imaju priliku ući u stvarni život svojih zajednica i radom za zajednicu, za dobro drugih – iskusiti - koliko zadovoljstva i sreće iz takvog rada može proizaći. GOO ima jedinstvenu odgojnu dimenziju koja učenicima omogućuje da u najranijoj dobi sami otkriju jednu od najvažnijih životnih spoznaja – spoznaju da ih usredotočenost na osobni probitak i vlastito dobro – neće voditi osobnom samoispunjenju i samoostvarenju. Štoviše, GOO im može pokazati kako taj put vodi u suprotnom smjeru.