Ružica Župan
Šimunović, prof. hrvatskog jezika i književnosti s različitim iskustvima
odgojno-obrazovnog rada, od nastavničkog, u razredu i Ministarstvu prosvjete i kulture
(pom. ministrice, 1994./1996.) do rada u Hvatskoj radioteleviziji, donedavno
najpopularnijem mediju i najznačajnijem mjestu neformalnog učenja. (Urednica
Programa za djecu i mladež i urednica u obrazovnom programu, 1996./2005.)
Od 2005. god., dolaskom u Hrvatski sabor na mjesto voditeljice Službe za odnose s
javnošću, a naročito kao voditeljica Službe za građane (od osnutka Službe, 2012.god.),
ne prestaje tražiti načine kojima bi proširila granice neformalnog učenja i potaknula,
naročito u proteklih 6 god., demokratske institucije izvan odgoja i obrazovanja da
pomognu odgojno-obrazovnom sustavu u implementaciji Građanskog odgoja i
obrazovanja.
Autorica je edukacijskih programa koje Služba provodi, među kojima se ističu online
kviz natjecanje za učenike osnovnih škola, pod nazivom “Koliko poznaješ Hrvatski
sabor?“ i Simulirana sjednica Hrvatskoga sabora za učenike srednjih škola.
Cilj edukacijskih programa je potaknuti interes učenika za učenje o Saboru; njegovoj
povijesti i ulozi u očuvanju nacionalne samobitnosti i - na zanimljiv i razumljiv način
približiti im ulogu i značenje Hrvatskoga sabora danas. Pojasniti učenicima pojam
„građanstva“ i poučiti ih o važnosti i mogućnostima sudjelovanja u demokratskom
životu zajednica kojima pripadaju.
Kao članica Stručnog povjerenstva za pripremu provedbe Građanskog odgoja i
obrazovanja u školskoj godini 2014./2015., Ministarstva znanosti, obrazovanja i
sporta, sudjelovala je u izradi stručnog okvira Kurikuluma građanskog odgoja i
obrazovanja.
Kroz građanski odgoj i obrazovanje najmlađi članovi našeg društva imaju priliku ući u stvarni život svojih zajednica i radom za zajednicu, za dobro drugih – iskusiti - koliko zadovoljstva i sreće iz takvog rada može proizaći. GOO ima jedinstvenu odgojnu dimenziju koja učenicima omogućuje da u najranijoj dobi sami otkriju jednu od najvažnijih životnih spoznaja – spoznaju da ih usredotočenost na osobni probitak i vlastito dobro – neće voditi osobnom samoispunjenju i samoostvarenju. Štoviše, GOO im može pokazati kako taj put vodi u suprotnom smjeru.