Prvo nastavno sredstvo u provedbi kurikuluma međupredmetnih tema u osnovnoj školi,
namijenjeno učenicima 1. do 8. razreda.
Uz međupredmetne teme Građanski odgoj i obrazovanje i Osobni i socijalni razvoj,
kroz Mape se spiralno-razvojno provlače i odgojno-obrazovni sadržaji međupredmetnih
tema: Učiti kako učiti, Uporaba informacijke i komunikacijske tehnologije, Održivi razvoj
i Poduzetništvo.
Mape predstavljaju inovativan didaktički model koji učenicima pomaže razumjeti koje
kompetencije kroz međupredmetne teme trebaju razvijati i kako će ih primijeniti u životu.
Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO) odobrila je Mape kao pomoćno nastavno
sredstvo.
U tekstu ćete pronaći odgovore na sljedeća pitanja:
1
.
Kako Mapa građanskog i osobnog razvoja može pomoći u ispunjavanju
odgojno-obrazovnih očekivanja međupredmetnih tema Građanski odgoj i
obrazovanje i Osobni i socijalni razvoj?
2
.
Na čemu se temelji koncepcija Mape građanskog i osobnog razvoja?
3
.
Kako Mapa pomaže u realizaciji kurikuluma međupredmetnih tema?
4
.
Kako Mapa motivira učenika?
5
.
Što će učenik naučiti i spoznati uz pomoć Mape građanskog i osobnog
razvoja?
6.
Što je novo i drugačije u Mapama građanskog i osobnog razvoja?
Građanski odgoj i obrazovanje
1
. TEMA
Demokracija u razredu
2
. TEMA
Demokracija u školi / Vijeće
učenika
3
. TEMA
Građanski odgoj i obrazovanje i
sat razrednika
4
. TEMA
Ja u razredu i moj razred u
široj društvenoj zajednici
5
. TEMA
Projekt GRAĐANIN – Agencije
za odgoj i obrazovanje
6.
TEMA
Razredni projekti
7.
TEMA
Međupredmetna istraživanja
Osobni i socijalni razvoj
8.
TEMA
Izvannastavne i izvanškolske
aktivnosti u Mapi?
9.
TEMA
Samovrednovanje i samoprocjena
10.
TEMA
Napredovanje i osobna odgovornost
11.
TEMA
Planiranje i važnost planiranja
12.
TEMA
Pohvale i priznanja – kako me drugi vide ?/b>
Mapa građanskog i osobnog razvoja specifičan je didaktički materijal u učenikovim
rukama, jedinstvene koncepcije i odabranih metodičko-didaktičkih alata.
Mapa građanskog i osobnog razvoja nastavno je sredstvo koje učitelju pomaže u
ostvarenju odgojno-obrazovnih očekivanja, u prvom redu međupredmetnih tema
Građanski odgoj i obrazovanje i Osobni i socijalni razvoj.
U okviru ciljeva koje postavlja kurikulum Građanskog odgoja i obrazovanja, Mapa će
najmlađim članovima našeg društva, na razumljiv i zanimljiv način, kroz njima životno
bliske i poznate situacije, pokazati što znači biti „aktivan i odgovoran građanin“.
Metodički razrađenim sadržajima, Mapa će poticati učenike:
- na razmišljanje o zajednicama kojima pripadaju, od razredne i školske do zavičajne i
domovinske,
- upozoriti ih na znanja i vještine koje trebaju usvojiti kako bi mogli sudjelovati u
demokratskom životu zajednica kojima pripadaju,
- pokazati im da sebe i svoju zajednicu mogu mijenjati i potaknuti u njima želju da potiču
i doprinose promjenama koje žele i očekuju.
Sukladno odgojno-obrazovnim očekivanjima međupredmetne teme Osobni i socijalni
razvoj, Mapa građanskog i osobnog razvoja nudi didaktički model koji učenika stavlja
u situacije u kojima će otkrivati svoje intelektualne i duhovne potencijale, jačati učenikov
optimizam i podizati razinu njegova samopouzdanja.
Mapa je nastavno sredstvo koje će razvijati učenikov osjećaj za osobnu i zajedničku
odgovornost, zdravu kritičnost i samokritičnost.
Na društvenom planu promatrano, Mapa je strukturirana tako da potiče razvoj socijalnih
odnosa u razredu, školi i široj zajednici te pridonosi razvoju osobnog, nacionalnog i
kulturnog identiteta na temelju općepriznatih etičkih i moralnih vrijednosti.
Specifičnost Mape!
Mapa građanskog i osobnog razvoja, učiteljima i roditeljima može biti alat koji će im
pomoći u otkrivanju učenikovih specifičnih sposobnosti -kao što su sposobnosti
donošenja odluka (u radu na projektima), sposobnosti nošenja s (vršnjačkom) kritikom,
suočavanja s neuspjehom (reakcija na slabiju ocjenu, na poraz na sportskim terenima),
itd.